Week 2: Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu Week 2: Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu

Week 2: Cairns

Door: Johnny en Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter Johnny AJ

18 September 2013 | Australië, Cairns

Als eerste van de defqongroep waren wij vertrokken uit the.bunkhouse, op naar het vliegveld, op naar de zomer! Alles zat mee in het begin van de dag. We konden nog net een kop koffie halen voordat de ferry vertrok, de trein naar Sydney airport vertrok gelijk na ons instappen. We waren om half twaalf gearriveerd op het vliegveld. Het boeken van de vliegtickets ging de avond niet volgens wens maar op het vliegveld werd onze reservering toch gevonden, d tickets waren alleen iets duurder dan verwacht.
Eenmaal in het vliegtuig kwam er een vrouw uit Cairns naast.ons zitten die ons allerlei tips en suggesties heeft gegeven. De vlucht verliep voorspoedig en eenmaal geland was het heerlijk om de warmte van zon 30 graden te voelen. Terwijl we aan het wachten waren op.onze.tassen kwam de mevrouw die naast ons zat terug en bood ons een lift naar de stad aan. Haar man zou elk moment arriveren. Ze reden ons langs het strand en gaven ons informatie over Cairns. Ze zetten ons af vlak voor een.hostel af en na een uitgebreid dankwoord namen we afscheid van deze aardige mensen.
Gilligans was een enorm hostel met goed eten en een mooie accommodatie. Voor drie dollar hadden we een volwaardige maaltijd.
We boekten voor vier nachten, kregen een zespersoonskamer waarvan we de eerste twee nachten met z'n tweeën sliepen. We hadden een prachtig uitzicht vanaf het balkon. De eerste nacht vroeg.op bed gegaan met harde muziek op de achtergrond van de discotheek beneden.
Zonder een wekker te zetten werden we gewekt door de schoonmaakploeg waarna we een ontbijt hebben gehaald voor de.komende dagen bij Coles, één van de grotere supermarkten in Australië.
In de middag lekker gezwommen bij de.lagoon en heerlijk.relaxt boek.gelezen en savonds met de vriendinnen geskypt!
De dag erna de greyhound geboekt richting Townsville, richting het zuiden. Daarnaast een excursie geboekt naar cape.tribulation met een overnachting in het oudste bestaande regenwoud ter wereld, een geweldig vooruitzicht!
Deze dag besloten we ook een wandeling te gaan maken door het regenwoud dat naast Cairns ligt. Het was een zware maar prachtige wandeling op.slippers maar gelukkig heb je overal plekken waar je water kunt tappen. Dit was voor ons allebei de eerste keer in een echt regenwoud, onbeschrijflijk mooi.
De avond een biertje gedronken en Johnny heeft met zijn vader, moeder en Nynke geskypt rond middernacht want hij werd 26 jaar! De volgende dag een ontspannen dag gehad en heerlijk gezwommen bij de lagoon gelegen aan de esplanade van Cairns. Google het maar eens!
De laatste twee nachten drongen er drie Duitsers onze kamer.binnen. De een na laatste dag kwam er nog een Aussie bij, genaamd Ben. Hij woont in Brisbane en met hem hebben we op Johnnys verjaardag een biertje gedronken. De eerste nacht ging iedereen vroeg slapen, maar onze laatste nacht bleek.een korte te worden. De Duiters hadden al aangegeven dat ze op stap gingen en wij hadden aangegeven dat wij zes uur wekker.hadden ivm onze trip naar cape tribulation en daintree rainforest.
Toen we al een aantal uren sliepen begon de invasie genaamd Ali. Ali was een rustige Duitse jongen als hij nuchter maar wij hebben die nacht Ali meegemaakt als nooit tevoren. Hierdoor weinig slaap gehad en vroeg op richting cape tribulation.
De tour begon met een boottocht over de Daintree river op zoek naar krokodillen. Helaas was het vloed en hebben we alleen een.krokodil van zes maanden oud gezien.
Na een korte rit gearriveerd bij daintree rainforest waar wij uitleg kregen over de bomen en de dieren daar. Sommige bomen waren honderden jaren oud in dit oudste regenwoud ter wereld.
Vervolgens gingen we naar ons eindpunt en tevens slaapplek, PK's, village in the jungle. Na een korte kennismaking met onze wederom Duitse kamergenoten gingen we richting het strand.
Dit is een bijzonder strand maar wat het zo bijzonder maakt is dat het de enige plek op aarde is waar regenwoud en koraal samenkomen.
Het was als in de brochures, zo overweldigend mooi.
In de avond met onze kamergenoten, Julian en Christian, een vuurtje gemaakt op het strand en heerlijk een biertje gedronken met het geluid van d oceaan op de achtergrond.
Bij het opstaan de volgende ochtend hebben wij op het verlaten strand een verfrissende duik genomen in de oceaan waarna ons prachtige verblijf ten einde kwam.
Op de terugreis zijn we met de tour langs the mossman gorge gegaan. Een aboriginal vertelde over de cultuur en wij werden gezegend om het regenwoud in te gaan.
We kwamen uit bij een beek midden in het regenwoud waarin we konden zwemmen. Het water zo helder en schoon dat het drinkbaar was. Dit hebben wij niet gezien want diarree kon een ongewenste bijkomstigheid zijn.
Na deze prachtige plek te hebben verlaten gingen we terug naar cairns waar we savonds laat de bus moesten halen naar Townsville. Hier zijn we inmiddels beland en we bloggen gauw!

• 23 September 2013 - 18:21

Rienk:

mooi verhaal alle goeds nvan on uit Kollum Tally en Rienk en nog veel plezier daar en tot de volgende keer maar weer

• 23 September 2013 - 18:30

Tante Epie:

Fijn dat we met jullie mee mogen reizen. Een indrukwekkende reis nu sl. We wensen jullie heel veen plezier en zien uit naar de volgende blog.
    groetjes.

• 24 September 2013 - 10:28

Piet:

Wat een avontuur. Het is nog maar net begonnen maar ontzettend leuk om te lezen. Beleef het bijna. Super leuk.

• 24 September 2013 - 10:52

Dynke:

Super leuk om te lezen, al veel mee gemaakt en gezien in een korte tijd zie ik wel!
    Lekker genieten en ik ben benieuwd naar het volgende verslag!

• 24 September 2013 - 10:53

Reinie:

Prachtig! Mooi om zo op de hoogte te kunnen blijven van jullie avonturen, foto's zien er ook niet slecht uit... Groetjes van de fam. de Bruin

• 25 September 2013 - 11:58

Oma:

prachtig.dat.wjij.jullie.zo.kunnen.volgen.dat.is.voor.ons.ook.genieten.groetjes.opa.en.oma.

• 25 September 2013 - 20:27

Miranda & Johannes:

Geweldig om te lezen hoe jullie je vermaken :)! Ook prachtige foto's! John, mamma en pappa waren inderdaad enthousiast over skype! Super! Mooi ook om te lezen, dat jullie al veel mensen hebben ontmoet. Jullie redden jullie je daar wel! Gaaaaaf, naar het Regenwoud! Zijn benieuwd naar het volgende verhaal! Maak ons dan nog maar jaloerser ;-) Voorzichtig en tot blogs ;-) Liefs Johannes & Miranda