Week 11 en 12: Hornsby, Sydney, Katoomba - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu Week 11 en 12: Hornsby, Sydney, Katoomba - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu

Week 11 en 12: Hornsby, Sydney, Katoomba

Door: Peter Johnny

Blijf op de hoogte en volg Peter Johnny AJ

12 November 2013 | Australië, Sydney

Nadat we een avond flink gefeest hadden, er werd speciaal voor ons een afscheidsfeest georganiseerd. Dit was een top avond met geweldige mensen om ons heen. Sprongen we in de auto op weg naar een nieuw en tevens voor John laatste avontuur in Australie.

We gingen op weg naar de blue mountains, ditmaal in een auto, van onze vriend Nick, Ian besloot op het laatste moment ook mee te gaan waardoor we met vier zielen op weg gingen.

De reis begon prima, goede muziek, mensen, een degelijke stationwagen kortom een echte road trip! Maar plots sloeg het noodlot toe, nadat we over verhit waren. En we de airco gebruikten raakte de auto over verhit en moesten we noodgedwongen stoppen aan de kant van de snelweg. Nick had gelukkig verstand van auto's, tenminste dat dacht hij, toen hij de dop van de koelvloeistof los draaide, spoot deze met een giga kracht weg. Om nooit meer gevonden te worden... We besloten een veiliger heenkomen te zoeken en wachten daar op de wegenwacht die ons zou weg slepen.

Ondanks dit alles was de sfeer nog steeds prima, niemand was gewond en vooral john en ik zagen het als een avontuur in een avontuur.

De blue mountains zouden we die dag niet bereiken. Wel konden we overnachten in een nabij gelegen plaats. Hornsby. We kwamen aan rond etenstijd en warden gastvrij ontvangen. Er was een zwembad waar we zwommen, en in de avond dronken we en proosten we op alles wat we maar konden bedenken.

De volgende dag gingen we met de trein naar Sydney, de auto zou Nick later op halen. (Een paar weken later hoorden we dat de auto overleden was, en dit voor Nick een duur avontuurtje was). Anyway, onder weg in de trein naar Sydney, King's Cross. Een zeer beruchte wijk in Sydney waar altijd van alles gebeurde, dag en nacht. We kwamen aan in een cheap hostel. Met prima bedden en schone kamers. We verkenden de omgeving en besloten een paar dagen te blijven.

In een van die dagen gingen we voor de tweede keer naar de blue mountains. (De eerste keer was het mistig en konden we niks zien.)
Met zijn vieren, uit puur toeval, want Nick was een nederlandse dame tegengekomen die wij op onze reis ook hadden ontmoet, het was een grappig weerzien op het station in hartje Sydney.

Onderweg naar Katoomba. Een plaats die onderdak biedt aan de " three sister's" of eigenlijk andersom want the sisters waren er al lang voor de stad bestond. We besloten te lopen naar de mountains, kosten besparen daar waren we goed in geworden.

Eenmaal bij de mountains aangekomen was wederom alles bedekt in een dikke laag mist. We besloten om een hike te doen die ons langs de rand van de berg naar de watervallen bracht, en gaandeweg werd het zicht beter. Het klaarde op, de mist verdween en we konden niet wachten om nu eindelijk the blue mountains in volle glorie te zien. Boven op de berg zag ik een man staan in een gewaad, hij was aan het vegen en het leek alsof hij bij een religie hoorde. Ik maakte een praatje en hij nodigde ons uit de tempel, want dat was het te bezichtigen. Een serene plek, oase van rust. Prachtig om totaal onverwacht even te kijken bij onze boedistische vrienden. Top.

Na het bezoek vervolgden we onze weg naar de mountains. Daar aangekomen was de mist verdwenen, en konden we een kleine 10 kilometer kijken. We zagen " the three sisters" prachtige natuur. Alles was perfect! Echt een hoogtepunt van onze reis!! Na foto's te hebben genomen, was het tijd om huiswaarts te keren.

Onderweg, hongerig als we waren kwamen we langs onze domino's en het was dinsdag dus ze stonden garant voor de 5$ pizza deals. Een welkome maaltijd, die regelmatig onze maag verkend.

Terug in Sydney was het laatste avondmaal van Johnny aangebroken, figuurlijk. We kochten bier en genoten na van de reis die we samen mochten maken. Het was een prachtig geheel geworden, reizen is echt wat een ieder die het kan, moet ervaren. Voordat je gaat is het onbekend, je weet niet wat je te wachten staat, je denkt jezelf te kennen. Maar tijdens het reizen leer je van iedereen, je ziet zoveel indrukwekkende dingen, onderneemt avonturen waar je tot dan toe alleen van mocht dromen. Je komt voor keuzes te staan, je maakt niet altijd de goede maar je waardeert de keuze die je hebt gemaakt. En je groeit als mens, leert nog meer hoe de wereld werkt, en eigenlijk zou moeten werken.

Bedankt John voor de unieke ervaring, die we samen mochten hebben. Ik ga nog even verder met ervaren van nieuwe dingen, het reizen bevalt me, ik voel me op mijn gemak en geniet van alles en iedereen. Dat is een fijne gedachte om mee af te sluiten.

Tot snel in een nieuw avontuur.

• 09 December 2013 - 16:58

Peterbruinsma:

hallo lieve peter wat geweldig dat je het zo naar de zin hept wygenieten van jouw reisverslagenveel liefs van opa en oma