Week 7: Coff's Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu Week 7: Coff's Harbour - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu

Week 7: Coff's Harbour

Door: Peter, Johnny

Blijf op de hoogte en volg Peter Johnny AJ

15 Oktober 2013 | Australië, Coffs Harbour

Het heeft even geduurd maar er is tijd om ons blog bij te werken!
Iedereen bedankt voor het wachten, en veel lees plezier.

Coff's harbour was de volgende bestemming van onze reis.
Het was moeilijk om afscheid te nemen van het prachtige Byron, maar als reiziger moet verder, op zoek naar het onbekende, een nieuw avontuur!

Coff's harbour, de woonplaats van de alom bekende acteur Russel Crowe.
Over hem hoorden we een grappig verhaal wat ik graag met jullie wil delen.
Russel had een stamkroeg in coff's waar hij regelmatig kwam om zich vol te laten lopen met het goudgele drankje wat we allen kennen als bier! Maar als Russel genoeg had gehad werd hij vervelend, en ging hij letterlijk op de vuist met zijn stamkroeg genoten, dit resulteerde in een life time ban voor onze Russel. Erg grappig om te horen dat een van de beste acteurs ook maar een mens is, en met issues nog wel.

Goed verder naar ons begin in Coff's. We kwamen aan met de bus in een voor ons tot dan toe onbekende plaats. We hadden omdat we van het avontuur houden geen hostel geboekt. Toen we arriveerden en bij het information centre. (Elke stad heeft er een, en ze kunnen alles voor je regelen, scheelt ons een hoop werk/ gedoe!) Kregen we te horen dat alle hostels in deze stad vol geboekt waren voor de komende dagen. Geen plek om onze lichamen te laten rusten. We besloten te voet op zoek te gaan naar een cheap motel. Onderweg vonden we een winkelwagen waar we onze spullen in deponeerden. Voor een klein moment waren we echte " zwervers" . Na een korte afstand zagen we voor ons verschijnen het Coff's harbour hotel. Een begrip in de regio, vlak naast een snelweg, oud, een geur waar je neus het bijna van begeeft, een koude douche. Maar tot onze verbazing was er plaats in dit rustieke hotel. Toen we vroegen naar de pijs per nacht werd ons verteld dat dit 55,- bedraagt wat neer komt op 27,50 pp. We waren verbaasd want dit was dezelfde prijs als in een hostel! We gingen akoord, kregen een sleutel, en namen intrek in ons ruime appartement, ahum, met twee bedden. Fijn om tot rust te komen na zo'n lange reis constant onder de mensen.

We instaleerden ons en gingen op zoek naar een maaltijd.
Snel gevonden want de main street was dichtbij.
Evenals de Woolworths, samen met Coles de twee grootste supermarkt ketens in Australie. Ontbijt ook geregeld.

Slapen deden we vroeg die avond, want de volgende dag gingen we naar het strand voor een surf en een verkenning van de nieuwe omgeving.

Het strand was verder weg dan ons lief was, we liepen maar liefst anderhalf uur, heuvel op heuvel af, met ons surfboard vast onder onze arm geklemd.

We genoten van de tocht die ons leidde langs een haven en prachtige stukjes natuur.

We besloten om een week te blijven. Het koken was een lastige klus in ons kamertje, gewapend met een waterkoker, en 1 kommetje, 2 mokken, en een lading koffie, thee, suiker en melk kwamen we de dagen door.

Onze maaltijd bestond veelal uit de instant noodles, die we door het 1 kom probleem na elkaar moesten verorberen. Fruit, tonijn uit blik. Brood en water, op maandag een pizza van domino's, deze worden op die dag verkocht voor 5 dollar, en niet te missen koopje! En het heerlijke vocht wat in de volksmond Goon wordt genoemd. Een perfect backpackers dieet.

We hebben ontzettend veel gelopen in dit plaatsje, op zoek naar het perfecte uitzicht, foto's makend van alles wat mooi was, wandelend door mangrove bossen. Bergen beklimmend, turend over de zee naar walvissen en dolfijen. Die we overigens ook altijd zagen.

Als backpacker leer je om je snel aan te passen aan je situatie, en mede door het leven op een budget kom je tot de meest inventieve dingen. Denkend aan wachten tot zondag om te biljarten, want die dag was het gratis. En in de Coles zoeken naar de goedkoopste levensmiddelen, de afgepreisde artikelen. Het gaat allemaal om beheersing van jezelf, en je hand op de knip houden, alles wat in het thuisland zo vanzelfsprekend is, is het voor een reiziger niet. Je bent altijd bezig met het zoeken naar de goedkoopste oplossing. Een heerlijke uitdaging waarvan we als we thuiskomen voor altijd de vruchten van zullen plukken.

Na een week waren we het rustige leven in Coff's zat, het was tijd om te nieuwe mensen te ontmoeten, te feesten, te leven als een backpacker in een hostel. We besloten de bus te boeken naar onze volgende bestemming. Port Macquarie.

• 23 November 2013 - 13:02

Petra Cents:

Hallo Peter,Was je in Coffs nog samen met johnny?
    Wat een avonturen beleven jullie daar,en we zullen ook ineens met andere ogen kijken naar Russel Crowe(ha ha!)

Mooi dat je weer wat op je blog schrijft,want ik zit niet in het app gebeuren.
    Hier gaat verder ook alles gewoon z,n gangetje.Druk met van alles en nog wat.
    Henk is in november begonnen bij Sandd(post)
    Met Witharen als werkgebied.twee dagen per week.dinsdag en vrijdag.
    Hij krijgt dan de poststukken thuis aangeleverd en moet ze sorteren en de volgende dag bezorgen.
    (grote fietstassen en een postpetje op!)
    Leuk werk en goed te combineren en nog lucratief ook wat beloning betreft.
    Verder gaan we hier natuurlijk richting Sinterklaas,merk jij daar eigenlijk iets van?
    Misschien bij geemigreerde Nederlanders?
    En is kerst net zo,n gekkenhuis als bij ons?Stampvolle winkels met allemaal kerstartikelen.
    We gaan nog overleggen waar de kerst doorbrengen dit jaar,ligt er ook aan of we biggen hebben.
    Verder is het hier nog geen winter maar herfstig,waterkoud.

Ik stop er even mee want ik moet vanmiddag werken.
    Voor morgen heb ik Marthijn en Marijke uitgenodigd om te komen eten,Marthijn en henk willen nog wat zaken doornemen.
    Dan maak ik biefstuk,of doet jouw dit nu zeer als ik lees wat je zoal eet!
    Nou dan maak ik ook een keer voor jou biefstuk als je weer thuis bent!

Groetjes en veel liefs van ons!!!!!!!!!!!!!!!11
    xxxxx