Week 1: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu Week 1: Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu

Week 1: Sydney

Door: Johnny en Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter Johnny AJ

12 September 2013 | Australië, Sydney

Beste mensen,
Het heeft een tijdje op zich latenwachten maar we gaan nu eindelijk bloggen.
Na een lange vermoeiende reis die langs Bangkok en Taipei ging kwamen we op 12 september 9 uur lokale tijd in Sydney aan met de gehele defqongroep die bestond uit zo'n 50 man.
Op het vliegveld werden we opgewacht door de organisatie en we konden de tassen inladen en deze werden naar het hostel gebracht.
Ondertussen gingen wij met de hele groep Sydney verkennen. Beide hadden we weinig geslapen dus het was een mooie maar ook zeer vermoeiende wandeling die onder andere langs het Operahouse ging.
Het leek of wij als twee van de weinige veel oog hadden voor de natuur om ons heen. Er stonden gigantische en haast prehorische bomen in de stad. De stad is enorm uitgestrekt met veel groen tussen de gebouwen in.

Na de wandeling gingen we richting ons eerste hostel, genaamd the
Bunkhouse. Deze was gelegen in Manly, een buitenwijk van Sydney.
Een hostel is een prachtig fenomeen, je ontmoet elke dag nieuwe mensen en voelt je elke dag meer thuis in een nieuwe plek. Maar dat terzijde.
Om hier te komen moet je met de ferry. Deze eerste ferrytocht was een bijzondere want we genoten van de mooie kustlijn en de doorgang naar de oceaan maar we hebben ook dolfijnen gespot tijdens deze eerste tocht.
Na een korte introductie in het hostel zijn wij gauwachtig naar bed gegaan.

De volgende dag was een drukke dag waarin we van alles moesten regelen. We werden verdeeld in twee groepen en gingen om de beurt naar de Common Wealth Bank in Sydney. Al met al zijn we zon twee uur bezig geweest om dit te regelen! Maar dit leverde dan wel onze echte Australische bankpas/ creditcard op! Hierna gingen we eten in een "food court" deze pleinen met etenswaren vind je door heel Australië. Ideaal om even te gaan lunchen. Later deze dag hebben we nóg een aantal dingen bezocht. In de avond nog even pizza eten met de groep, waarna we vroeg naar bed , want de volgende dag stond defqon1 op het programma. De wekker ging vroeg en na een snel backpackers ontbijt, bestaande uit vier boterhammen met jam en koffie, gingen we met een complete in het Hollands oranje gekleurde groep in twee bussen onderweg naar het festival. Het werd een leuke middag, maar mede door de jetlag besloten we iets eerder weg te gaan. Een treinreis naar Sydney central volgde, gevolgd door verdwalen in de stad. Maar na vragen vonden we tóch onze weg naar het hostel.

De zondag was voor ons een echte rustdag. In deze dag hebben we dan ook weinig gedaan. De.volgende dag werd er één waar we naar uit hebben gekeken, we gingen naar the Blue Mountains. De eerste stop was bij een.wildlife park waar je slangen kon vast houden, met koalas op de foto kon en meer dieren kon bewonderen. Een uit de kluiten gewassen kinderboerderij maar toch leuk om een keer mee te maken.
Na een uur verder te hebben gereden kwamen we bij het eerste lookoutpoint. Het was alleen erg mistig en dit belemmerde helaas het uitzicht waarna we een wandeling naar beneden maakten en uitkwamen bij een aantal watervallen. Inmiddels waren we onder de mist beland en hebben we toch een paar mooie foto's kunnen maken.
De laatste stop van de dag was de stop waarbij we voor een uitdaging werden gesteld. 4000 treden naar beneden in de regen en daarna weer omhoog. Na deze zware beproeving gingen we richting Sydney, alleen niet in de bus waarin we gekomen waren want die besloot er mee op te houden.

Wij waren uitgeput en klaar met Sydney. We verlangden naar het mooie weer en besloten de volgende dag het vliegtuig te pakken richting Cairns, dat ligt in Tropical North Queensland.
Onze volgende blog zal zich daarop gaan richten

• 24 September 2013 - 10:26

Piet:

Mooi om te lezen wat jullie zoal beleven. De foto,s die we krijgen spreken voor zich. Machtig mooi jongens.

Tags: Sydney

Peter Johnny AJ

Welkom en geniet mee met onze reis. We proberen zoveel mogelijk al onze belevenissen te plaatsen op dit blog. We bedanken iedereen voor de intresse in onze reis! En hopen dat een ieder het zo een beetje met ons mee beleefd. Inmiddels is er het een en ander veranderd, en is Johnny huiswaarts gekeerd, en is AJ voor de komende periode gearriveerd. Momenteel is het lastig de blog te up-daten, maar we doen ons best. Groetjes uit Australie!!

Actief sinds 25 Juli 2013