Week 4: Agnes Water/ 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu Week 4: Agnes Water/ 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Peter Johnny AJ - WaarBenJij.nu

Week 4: Agnes Water/ 1770

Door: Peter Johnny

Blijf op de hoogte en volg Peter Johnny AJ

01 Oktober 2013 | Australië, Agnes Water

We hadden om agnes water te bereiken gekozen voor de nacht bus.
Geen goed idee bleek al snel, toen er in de bus luidruchtige dronken duitsers zaten. Germs zo noemen de locals ze. En terecht. De hele bus wou slapen maar dit was door deze groep niet mogelijk. Plotseling stopte de bus, de chauffeur was het eveneens zat, een kordaad optreden volgde, de jongens werden gesomeerd stil te zijn, zo niet zou de politie hun mee nemen en ontdoen van hun vroeg verworven mannelijkheid.

Stil waren ze en de gehele bus kon in alle rust gaan slapen.

Aangekomen in Agnes stond de shuttle bus van ons hostel, het southern cross al klaar. We werden meegevoerd naar een soort ranch/ resort. Een fijne plaats zou spoedig blijken. We gingen deze dag rustig door brengen, hopend op werk. Maar al snel bleek dat agnes water dit niet kon bieden aan ons werkzoekenden. Desalnietemin boekten we drie nachten.

Spinnen! ze zijn hier, evenals kangaroes die we helaas niet mochten zien, slangen die we eveneens niet gezien hebben. Wel veel gemuteerde kikkers en veel spinnen. Gevaarlijke ook, maar de gebruiksaanwijzing gebied niet te dicht in de buurt te komen, en dat deden we dan ook niet.

De tweede dag zou een memorabele worden! Surfs up dudes! We namen deel aan een surfles, de goedkoopste ter wereld, aldus de eigenaars. 17 australische dollars. We deden onze suits aan, kozen een board en gingen op weg om de woeste oceaan te bedwingen. We lagen op onze boards te wachten voor een wave. Hij kwam en Peter stond op zijn eerste golf ooit, Johnny lukte het bij de tweede, of was het derde poging! Daarna was het spreekwoordelijke hek van de dam. We werden mee gevoerd in het wonderlijke fenomeen dat surfen heet. Kijkend naar de oceaan, wachtend op de juiste golf, pakten we er zoveel we konden! We wisten het zeker, dit is iets wat we vaker gaan doen!!

James, een engelsman die we hadden ontmoet in Airlie was ook hier aanwezig. We hebben veel met hem op getrokken. We konden het goed met hem vinden, en we spraken af elkaar weer te ontmoetten verder op in onze reis.

De laatste avond in Agnes zou er een worden om nooit te vergeten.
Het begon te onweren, maar niet het onweer wat je in Nederland te zien krijgt. De hemel was donker gekleurd, er was bijna geen geluid, alleen het schouwspel van verlichting. Je kunt het zien als een boom in de herfst maar dan in de lucht, verlicht en tien maal zo groot.

Spoedig reizen we verder en ditmaal richting Brisbane!

Mensen tot blogs!

• 04 Oktober 2013 - 11:44

Miranda & Johannes:

Gelukkig, heeft de buschauffeur hun stil gekregen, want anders was het een lastige reis geworden ;-)!
    Geweldig dat jullie gesurft hebben! Zijn hier ook foto's van?! :D

• 04 Oktober 2013 - 23:13

Tante Epie:

Hallo kerels,

Bedankt voor jullie verhaal. Aan het eind van jullie reis is er een boek verschenen denk ik. Geniet maar met volle teugen van Gods schepping!

• 09 Oktober 2013 - 08:54

Miranda:

Hoi Peter en Johnny!!
    Super gaaf om over jullie avonturen in Australië te lezen! (Doet me denken aan mijn eigen reis!)
    Heel veel plezier nog Down under.

P.s. ik heb al een paar keer op t werk gehoord , "wanneer komt Pieter weer?" ;)

• 15 Oktober 2013 - 13:59

Petra Cents:

Hoi Peter en johnny!

Ik ben voor een weekje in Kollum neergestreken,zit nu achter de computer jullie prachtige foto,s te bekijken wat een land!!!
    Heb jullie blog gevonden ,we gaan het volgen!!
    Groet van Henk Petra Christian Martijn Marijke xxxxx

• 16 Oktober 2013 - 12:17

Wybe Kuitert:

Veel plezier en vermaak jullie en houd de toekomstige vader bij de aboriginals weg!!!!!
    Oma plukt de tomaten,je hebt een rijke oogst.
    Opa eet ze op!!!
    We zien uit naar jullie volgende verslag!
    Nog belang bij familie adressen in down under?
    We horen het!
    Groetjes en xxxx

Peter Johnny AJ

Welkom en geniet mee met onze reis. We proberen zoveel mogelijk al onze belevenissen te plaatsen op dit blog. We bedanken iedereen voor de intresse in onze reis! En hopen dat een ieder het zo een beetje met ons mee beleefd. Inmiddels is er het een en ander veranderd, en is Johnny huiswaarts gekeerd, en is AJ voor de komende periode gearriveerd. Momenteel is het lastig de blog te up-daten, maar we doen ons best. Groetjes uit Australie!!

Actief sinds 25 Juli 2013